صراط

سمیه بیات یکی از هنرمندان البرزی است که در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت می باشد.

از این رو خبرنگار جهادگران البرز گفتگویی با این هنرمند البرزی انجام داد که از نظرتان می گذرد.                                                   

 

این بانوی هنرمند در ابتدا خود را معرفی کرد و گفت : سمیه بیات هستم و 31 سال سن دارم ؛ به مدت 12 سال در شرکتی به عنوان کارمند اداری فعالیت کردم ولی در حال حاضر به تولید صنایع دستی چرمی می پردازم.

وی گفت : در ابتدا با سرمایه بسیار اندک و با استفاده از چرم مصنوعی شروع بکار کردم، در حالی که هم اکنون جهت ارتقای سطح کیفیت محصولات خود از چرم طبیعی استفاده می کنم.

این هنرمند البرزی هدف از تولید صنایع دستی خود را معرفی هنرهای اصیل ایرانی دانست و گفت : با تولید کارهای دستی و محصولات چرمی می توان صنایع دستی استان البرز و کشورمان ایران را به جهانیان معرفی کرد تا همگان از هنرمند بودن ملت ایران اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد : از دیگر اهدافم این است که جنس با کیفیت و مرغوب را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانم که دیگر از جنس های ضعیف و بی کیفیت چینی استفاده نکنند.

بیات خاطر نشان کرد : اگر به تولیدکنندگان بهای بیشتری داده شود  می توان از رشد بیکاری جلوگیری کرده و اشتغالزایی را در سطح کشور افزایش داد.

وی در ادامه به مشکلات موجود در تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت : عمده مشکلات بازارهای صنایع دستی عدم بازاریابی مناسب می باشد چراکه بازاریابی نا مناسب موجب لطمات جبران ناپذیر این بازار شده است در صورتیکه توجه به آن با رویکردهای اقتصادی به عنوان صنعتی درآمدزا در کنار هنربودن، می تواند تحولات شگرفی را منجر شود و علیرغم سوددهی در داخل عامل توسعه صادرات و ارزآوری شود.

این هنرمند البرزی خاطر نشان کرد: همواره واسطه هایی نیز در این بازار آشفته وجود دارد که به سوء استفاده از موقعیت ها پرداخته و از این نا بسامانی تنها گروهی که متضرر می شوند صنعتگران هستند.

وی به نقش بانوان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : زنان ایرانی می توانند پابه پای مردان به فعالیت های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، هنری، اجتماعی، اقتصادی و ... بپردازند و به دلیل سلیقه ای که دارند می توانند در تولید صنایع دستی نیز موفق باشند و گامی موثر در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بردارند.

این بانوی هنرمند خطاب به مسئولین گفت : به صنایع دستی بهای بیشتری بدهند و بدان توجه کنند و راه های دریافت تسهیلات را برای تولید کنندگان آسان نمایند.

سمیه بیات در پایان گفت : از مردم می خواهم که هزینه هایی که برای خرید وسایل صنعتی می کنند مقداری را هم به کارهای دستی بپردازند چراکه ارزش و ماندگاری صنایع دستی بیشتر از کارهای صنعتی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۸
محبوبه کرمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی