صراط




عبدالرحمن کمالی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهادگران البرز گفت : آنچه در حال حاضر در داخل کشور یمن اتفاق می افتد به واسطه حضور کشورهای خارج از منطقه همچون امریکا است وعربستان به جهت کسب منافع توسط اسرائیل در این منطقه وارد درگیری شده است و ازآنجایی که خود را قیم کشورهای عربی می داند سعی می کند بر موضوعات محلی منطقه دخالت کند.
وی در خصوص دلایل حمله عربستان به یمن گفت : از جمله دلایلی که دولت عربستان به کشور یمن حمله کرد ژاندار بودن این دولت در منطقه است .
این کارشناس خاطر نشان کرد : حملات عربستان موجب می شود مردم منطقه بخصوص کشورهای مسلمان نشین همچون مصر، اندونزی، مالزی و … نسبت به این کشور نگاهی واپس گرایانه داشته باشند.
وی ادامه داد: عربستان با این اقدام نظامی و تجاوزکارانه خود موجب شد در انزوای سیاسی و مردمی قرار گیرد چراکه بسیاری از کشورهای منطقه عدم همکاری خود را با عربستان مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را اعلام کردند.
عبدالرحمن کمالی افزود : آنچه در حال حاضر در عربستان اتفاق می افتد حملات نظامی هوایی است که معمولاً این حملات در معادلات نظامی جهت سرکوب کردن کامل تجهیزات و تاسیسات یک کشور اتفاق می افتد و سپس برای اشغال آن منطقه صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد : بسیاری از شاهزاده ها به دلیل اینکه قدرت داخلی را با ثبات نمی دیدند با حمله به یمن مخالف بودند چراکه حمله به این کشور را عاملی برای ایجاد اتحاد میان شیعیان شرق عربستان و شیعیان جنوب یمن می دانستند که همین امر موجب تجزیه کامل عربستان می شود.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت : از آنجایی که خاستگاه دولت صهیونیست و آل سعود مشترک است ، کشتار هوایی که در غزه صورت گرفت ، در یمن نیز در حال اجراست و عربستان مناطقی را مورد تهاجم قرار می دهد که محل سکونت مردم است و موجب تخریب چندین مدرسه و بیمارستان گردید و از این روست که رژیم صهیونیستی از این دولت به منظور دستیابی به مقاصد خود همچون عدم رشد و نمو ایران در منطقه حمایت می کند و قصد دارد مردم یمن را به زانو در آورد.
کمالی به مقاومت مردم یمن اشاره کرد و گفت : مردم یمن نیز مقاومت خواهند کردبه طوریکه در حال حاضر در تحولات داخلی یمن موجب شده است بسیاری از گروه های تروریستی که در سایر شهرهای بزرگ یمن مستقر بودند الان از شهر خارج شوند که این نشان دهنده عدم توجه آنها به بمباران هوایی عربستان است .
وی خاطر نشان کرد :یمن این قدرت نظامی را دارد که اقدام مشابه انجام دهد ولی به دلیل اینکه به دنیا ثابت کند که تجاوزگر عربستان است و مردم منطقه ای و یمن در حال مقاومت هستند، فعلاً از امکانات نظامی خود استفاده نکرده است.
کارشناس مسائل سیاسی گفت :هسته و جنبش مقاومت در خاورمیانه به شدت فعال و تقویت شده است و بعد از بیداری اسلامی که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و بعضی از کشورهای عربی ، نسبت به حکامی که در آن کشور حکومت می کردند قیام نمودند ، این هسته مقاومت صرفاً از منطقه جنوب لبنان خارج شد و کشورهای دیگری را در برگرفت .
وی در پایان افزود: امریکا و رژیم صهیونیست به دلیل منافعی که از مناطق خاورمیانه می برند به هیج عنوان حاضر به ایجاد ثبات و صلح در منطقه نیستند و از طرف دیگر اگر هسته مقاومت در کشورهای منطقه ظهور کند در مقابل زیاده خواهی های امریکا و اسرائیل خواهد ایستاد و موجب به خطر افتادن منافع این دو کشور خواهد شد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۸
محبوبه کرمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی