صراط

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است


در پی اقدامات زشت و حملات حکومت آل سعود به یمن، شماری از جوانان جهادگر استان البرز نظرات خود را در خصوص محکومیت حکومت آل سعود ارائه دادند که هم اینک پیش روی شماست.

 

حمید غلامی

چرا باید اجازه بدهیم که کشوری همچون عربستان به خود اجازه این رفتار را بدهد ؟ چه شده که این وهابیون نجس به خود اجازه این بی حرمتی را داده اند؟ آیا سبقه خود را از یاد برده اند؟

همانطور که علمای ارشد وهابیت فتوا می دهند که تظاهرات حرام است و بگویند که ما از هویت اسلامی این کشور(عربستان) حمایت می کنیم ، چرا ما از شیعه و اسلام دفاع نکنیم؟

در این موضوع اگر سکوت شود به تمام شیعیان ظلم شده است و در پایان از پیگیری مسئولان ممنونم و امیدوارم که این پیگیری را رها نکنند تا جایی که ما اشد مجازات این دو وهابی عربستانی را مشاهده کنیم.

 

ابراهیم سلگی

دولت عربستان سعودی باید بفهمد که چه کار بی خردانه ای انجام داده است و نه تنها از خانواده زائرین ایرانی بلکه از ملت ایران باید عذرخواهی کند و آن دو مامور باید هرچه سریعتر به سزای اعمال خود برسند و مجازات شوند.

مطمئناً تحریم حج عمره می تواند کمکی باشد برای مردم ستمدیده یمن ، چرا که حکومت آل سعود با بمبارانی که انجام می دهد موجب کشته شدن بسیاری از شیعیان یمن از جمله زنان و کودکان شده است.

 

سید امین مدنی

همانظور که همه می دانند ، دولت عربستان شدیداً به پول ایرانی احتیاج دارد و بسیاری از درآمدهایشان را از زائرین ایرانی به دست می آورند ، پس با تحریم حج عمره مطمئناً به اقتصاد این کشور ضربه وارد می شود و دچار مشکلات اقتصادی فراوانی می شود.

ما از مسئولان سپاسگزاریم که تصمیم به تحریم حج عمره نمودند چراکه با این اقدام امیدواریم عزت و آبروی ایرانی حفظ شود و حکومت آل سعود حتی جرأت اهانت و بی احترامی به ملت ایران را نداشته باشد.

 

محمد سعید کربلایی

ما جهادگران استان البرز اعمال زشت و بی شرمانه حکومت آل سعود را محکوم می کنیم .دولت آل سعود از آنجایی که قصد مقابله با ملت ایران را دارد دست به اقدامات زشتی می زند و از طرفی به کشور شیعه نشین یمن حمله می کند.

اینها معنایی جز مقابله با ایران ندارد چراکه از جمله اهداف حکومت آل سعود به شمار می رود ولیکن مردم یمن با اتحادی که دارند در مقابل این حملات و بمباران ها ایستادگی خواهندکرد و دوباره به عزت خود دست پیدا می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۳
محبوبه کرمانی



عبدالرحمن کمالی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهادگران البرز گفت : آنچه در حال حاضر در داخل کشور یمن اتفاق می افتد به واسطه حضور کشورهای خارج از منطقه همچون امریکا است وعربستان به جهت کسب منافع توسط اسرائیل در این منطقه وارد درگیری شده است و ازآنجایی که خود را قیم کشورهای عربی می داند سعی می کند بر موضوعات محلی منطقه دخالت کند.
وی در خصوص دلایل حمله عربستان به یمن گفت : از جمله دلایلی که دولت عربستان به کشور یمن حمله کرد ژاندار بودن این دولت در منطقه است .
این کارشناس خاطر نشان کرد : حملات عربستان موجب می شود مردم منطقه بخصوص کشورهای مسلمان نشین همچون مصر، اندونزی، مالزی و … نسبت به این کشور نگاهی واپس گرایانه داشته باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۴
محبوبه کرمانی

شهروندان کرجی با محکوم کردن حادثه فرودگاه جده به کمپین “دفاع از پاسپورت ایرانی ” پیوستند.

۲۰۱۵۰۴۱۴_۱۳۲۲۳۴

۲۰۱۵۰۴۱۴_۱۳۴۸۳۱ ۲۰۱۵۰۴۱۴_۱۳۲۹۲۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۶
محبوبه کرمانی


در پی انتشار بیانیه توافقنامه هسته ای میان ایران و گروه 1+5 به سراغ جهادگران البرزی رفتیم تا نظر آنان را در این خصوص جویا شویم.در ادامه نظر این دسته از افراد جامعه را می خوانید:

نرگس دهقان

جناب آقای محمد جواد ظریف وهیات همراه خداقوت بابت تمام زحمات و تلاش هایی که در این چند وقت برای حفظ عزت و سربلندی ایران عزیزمان کشیده اید و سعی بر حفظ استقلال و اقتدار ملت شریفمان داشته اید و چه زیبا نامید امام خامنه ای عزیزمان سال ۱۳۹۴ رابا عنوان دولت ملت همدلی و هنزبانی . پس تا زمانی که دولت در راستای اهداف انقلاب اسلامی و حفظ اقتدار و استقلال کشور قدم بردارد ملت همواره همدل و پشتیبان دولت خواهند بود .همان گونه که تا کنون با تحمل فشارها و تحریم ها پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب بوده اند و اما مستکبران بدانند اگر ذره ای استقلال و اقتدار ایران عزیزمان را هدف بگیرند آن وقت است که ما هم گزینه هایمان را روی میزمیگذاریم، گزینه های روی میزما پوشالی نیست ما تن به ذلت نخواهیم داد . هرچند نمی توان به قول مستکبران اعتماد کرد اما این بار ما بنا را بر اعتماد میگذاریم ولی بدانند که ما از تحریم ها نمی ترسیم و با آن ساخته می شویم.

 

حمید غلامی

مذاکراتی خوب است که در چارچوب صحبت های ولایت فقیه باشد.ما هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم تا خودکفا شویم و دست امریکا، اسراییل و متحدانش را از این مملکت کوتاه کنیم و این امر با وجود تمامی تحریم ها محقق شد و شدیم آنچه که تمامی کشورها به حال ما قبطه می خورند.حال چرا باید طوری رفتار کنیم که گروه1+5 فکر کند که ما محتاج مذاکرات هستیم.بیانیه 1+5 در تمامی سایت ها به زبان های لاتین و فارسی منتشر شد و ما به طور واضح می دانیم که چه چیزهایی را از دست داده ایم.اینکه وضعیت اقتصاد کشور را بخواهیم برای افرادی خاص درست کنیم، صحیح نیست .برادران و خواهران ما در روستاها ، کارگران و افرادی که قدرت خرید ندارند به نان و روغن و ما یحتاج روزانه تورم می گویند.

آیا این نیازهای کوچک برای این قشر ضعیف آنقدر پایین آمده است که ما بگوییم تورم صفر شده است ؟

بنده امیدوارم و تلاش می کنم که اگر بخواهم این وضع را تغییر دهم از افراد ضعیف جامعه شروع می کنم و نه از فعالان اقتصادی چراکه همین افراد بودند که در جنگ علیه دشمن ایستادگی کردند و با خون خود از جان و مال ما دفاع کردند و در پایان تمامی نظرات ما وابسته به فرمایشات مقام معظم رهبری است و ما گوش به فرمان ایشان هستیم.

 

محمد سعید کربلایی

به مذاکره کنندگان کشورمان خداقوت می گوییم و از آنها انتظار داریم به عنوان نمایندگان ملت شریف ایران و وارثان خون شهدای انقلاب اسلامی ، پافشاری لازم را جهت استیفای حقوق پایمال شده کشورمان داشته باشند و ایمدواریم که نتایج این توافق موجب عزت و سربلندی کشور بخصوص در حوزه اقتصاد گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۸
محبوبه کرمانی



عبدالرحمن کمالی ، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با  خبرنگار جهادگران البرز گفت: توافقات صورت گرفته توسط ایران و گروه  1+5 از مهمترین  توافقاتی می باشد که در طول تاریخ دیپلماسی جهان شکل گرفته است.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان تاریخ دیپلماسی این موضوع را اذعان می کنند که بعد از مذاکرات جنگ جهانی دوم، مذاکرات هسته ای  ایران از بزرگترین مذاکراتی بوده که هم زمان طولانی را در برگرفته است و هم  اینکه پس از 12 سال زمان در بر دارنده صرف وقت بسیاری از کارشناسان دو طرف مذاکره است.

کمالی خاطر نشان کرد: اما آنچه که در لوزان اتفاق افتاد و الان باید به آن اشاره کرد این است که در بیانیه پایانی به 4 مورد اساسی اشاره شد که در ادامه به توضیح و بررسی آن میپردازیم.

وی به موضوع فناوری و توسعه اشاره کرد و گفت:در بیانیه  لوزان در خصوص فناوری و توسعه که در سه محور نطنز، فردو و آب سنگین اراک صورت می گیرد به راه حل هایی برای توافق برنامه جامع مشترک رسیدند که در خصوص نطنز،ایران غنی سازی 3.5 تا 5 درصد را در طول 10سال ادامه  خواهد داد.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود: فردو نیز به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات هسته ای ایران زیر  ساخت های خود را حفظ خواهد کرد و از آن به عنوان مرکز تحقیقات جهت پیشرفت های  هسته ای استفاده خواهد شد و آب سنگین اراک نیز به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، ضمن  اینکه تنها ،موارد غنی شده ای که در اختیار دارد را کاهش دهد.

عبد الرحمن کمالی  در ادامه به تحریم ها اشاره کرد و گفت : موضوع دیگری که در بیانیه لوزان مطرح شده است تحریم هاست که بر سه محور اساسی شکل گرفته است.

وی ادامه داد : محور اول تحریم ها شامل شورای امنیت سازمان ملل و تحت بند 40 و 41 منشور سازمان ملل انجام شده است که در این قطعنامه آمده است اگر کشوری تهدید کننده امنیت جهان باشد به وسیله این بند توسط شورای امنیت محکوم می شود و ایران ینز از جمله کشورهایی است که در حال حاضر و از سال 1969 جزء این بند محسوب شده است .

کمالی گفت : تنها کشوری که بعد از 70 سال توانسته است به وسیله و روش دیپلماسی  و به دور از جنگ و خونریزی به قطعیت برسد کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد که توسط مذاکرات صورت گرفته انجام شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۶
محبوبه کرمانی


بسم اللَّه  الرّحمن  الرّحیم

/

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال،حوّل حالنا الى احسن الحال.
السّلام على فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
.

آغاز سال مصادف است با ایّام شهادت حضرت زهرا (سلام اللَّه علیها)؛ ارادت مردم ما به خاندان پیغمبر و دخت گرامى پیامبر اعظم اقتضائاتى دارد که یقیناً همه باید این اقتضائات را رعایت کنند و یقیناً رعایت خواهند کرد. امید است که این ایّام و این سال از برکات فاطمى سرشار و برخوردار باشد؛ و نام مبارک این بزرگوار و یاد ایشان تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگى مردم ما در سال ۱۳۹۴ بگذارد. و امیدواریم که این آغاز بهار طبیعت که آغاز سال نوى هجرى شمسى است، براى ملّت ایران و براى همه  ى ملّتهایى که نوروز را گرامى میدارند مبارک باشد.

سلام خاکسارانه عرض میکنم به ساحت حضرت بقیّه اللَّه الاعظم (ارواحنافداه) و یاد امام بزرگوارمان و شهیدان را در این فرصت، گرامى میداریم و امیدواریم که ما را از برکات انفاس طیّبه و دعاهاى ارواح مطهّر آن عزیزان برخوردار فرماید. یک نگاه اجمالى به سال ۱۳۹۳ میکنیم و نگاهى اجمالى به سال جارى اى که در این ساعت شروع میشود.

سال ۹۳ هم در عرصه ى داخلى و هم در عرصه ى خارجى و بین المللى براى کشور ما سال پرماجرایى بود؛ چالشهایى داشتیم، پیشرفتهایى هم داشتیم؛ ما در اوّل سال ۹۳ با توجّه به همین چالشها بود که عنوان سال را گذاشتیم «عزم ملّى و مدیریّت جهادى». با نگاهى به آنچه در سال ۹۳ گذشت، مشاهده میکنیم که عزم ملّى بحمداللَّه بُروز و ظهور داشت.

ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخى مشکلاتى که براى او وجود داشت نشان داد، هم در روز بیست ودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپیمایى عظیم اربعین این عزم را، این همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مدیریّت جهادى هم در برخى از بخشها بحمداللَّه بارز و آشکار بود. در آن بخشهایى که مدیریّت جهادى را انسان مشاهده کرد، پیشرفتها را هم در آنجا مشاهده کردیم. این البتّه توصیه مخصوص سال ۹۳ نیست، هم عزم ملّى و هم مدیریّت جهادى براى امسال و براى همه ى سالهاى پیش رو براى ملّت ما مورد نیاز است.

و امّا در سال ۹۴ آرزوهاى بزرگى براى ملّت عزیزمان داریم که همه ى این آرزوها هم دست یافتنى است. آرزوهاى بزرگ ما براى ملّت در این سال، پیشرفت اقتصادى است؛ اقتدار و عزّت منطقه اى و بین المللى است؛ جهشهاى علمى به معناى واقعى است؛ عدالت قضائى و اقتصادى است؛ و ایمان و معنویّت است که از همه مهم تر و پشتوانه ى همه ى آن سرفصل هاى دیگر است. به نظر ما همه ى این خواسته ها و آرزوها دست یافتنى است؛ هیچ کدام از اینها چیزهایى نیست که از ظرفیّت ملّت ایران و ظرفیّت سیاستهاى نظام بیرون باشد. ظرفیّتهاى ما بسیار زیاد است؛ در این زمینه حرفهاى گفتنى اى وجود دارد که ان شاءاللَّه به مهم ترین آنها در سخنرانى عصر [شنبه ] اشاره خواهد شد.

آنچه در این ساعت مایلم به ملّت عزیزمان عرض کنم این است که این ظرفیّت عظیم و مهم دست یافتنى است ولى شروطى دارد؛ یکى از مهم ترین شروط عبارت است از همکارى هاى صمیمانه میان ملّت و دولت؛ اگر این همکارى صمیمانه از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه  ى آنچه را که جزو آرزوهاى ما است دست یافتنى است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید.
دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرماى دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکارى بیشتر و همدلى بیشترى باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معناى واقعى کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایى هاى ملّت را بدرستى بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهاى او است به معناى حقیقى کلمه اعتماد کند.

من در این زمینه هم حرفهایى دارم و توصیه هایى دارم که ان شاءاللَّه در سخنرانى به آنها اشاره خواهم کرد. لذا به نظر من امسال را باید سال همکارى هاى گسترده ى دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را براى امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلى و هم زبانى». امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه ى این شعار، یعنى ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معناى حقیقى کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.

از خداوند متعال پیشرفت همه ى کارهاى بزرگ کشور را درخواست میکنیم و توفیق خودمان را در خدمتگزارى از خداى متعال مسئلت میکنیم.

.

والسّلام علیکم و رحمهاللَّه و برکاته

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۰۰
محبوبه کرمانی